Perfectie

Wat is perfectie eigenlijk?

Perfectie is angst in een sjiek jasje

Waarvoor zijn we eigenlijk bang?

Dat we menselijk zijn? En dus af en toe een steek laten vallen?

Dat we niet goed genoeg zijn als niet alles op wieltjes loopt in ons leven?

Dat mensen over ons gaan oordelen?

Dat denken we allemaal

Maar is dat zo?

Kunnen wij in een ander zijn hoofd zijn gedachten lezen?

Heb jij al een vriendschap afgebroken omdat hun huis er niet picture perfect bijlag? Inderdaad: picture- perfect, niet life-perfect!!

We leven

We zijn

We doen dingen goed en we doen dingen fout!

Als iedereen zichzelf de toestemming geeft om niet perfect te zijn, dan kan de ander ook ontspannen en niet perfect zijn! Zalig toch!

Waar kom jij het liefst?

In een huis waar je schrik hebt om te ademen want er zou maar eens een stofje moeten neerdalen…

Of in een huis waar geleefd wordt, waar men ontspannen in de zetel zit, waar men aan tafel gezellig eet, waar je mag zijn wie je bent…

Denk maar aan Elisabeth in “Keeping up appearances”: in de buurt van Hyacinth morst ze steeds haar thee uit schrik… om te morsen….om niet perfect te zijn.

Zijn we niet allemaal soms een beetje Hyacinth …?

Het is grappig als we het bij een ander zien maar toch eigenlijk wel een beetje triest als we het bij onszelf zien gebeuren…

Met wie ga jij het liefste om?

Met mensen die dingen proberen, fouten maken, fouten toegeven en hieruit leren, en zelfs niet de illusie suggereren van perfectie…?

Of met mensen die alleen de dingen doen waar niets kan fout lopen, altijd hetzelfde doen en dan in de valse illusie leven dat ze hun leven onder controle hebben?

“If you want to make God laugh, tell him your plans.” 

Er is geen controle mogelijk over ons leven.

Maak van elke dag het beste!

Trek dit open naar alle domeinen van het leven: leef, durf fouten te maken, creëer, probeer, leer bij, geef jezelf en anderen kansen, geef het beste van jezelf van wat je op dit moment in je hebt.

Je wordt beter door het doen van dingen, niet door angstvallig alles onder controle te willen hebben want dat lukt toch niet!

Denk eraan dat perfectionisme niet bestaat!

Niets is perfect en dat hoeft ook niet!

Vergelijk jezelf alleen met wie jij gisteren was! Met niemand anders!

 

Ik geef jou en mezelf de toestemming om niet perfect te zijn! We zijn allemaal onze “perfect imperfections” en dat maakt ons mooi en uniek! Anders worden we allemaal Stepford Wives….HELP!

Maak er een mooi, warm, hartelijk en imperfect weekend van!!!

Katrien